
Situatie
Dit project is gemaakt binnen het innovatiedomein van Oxyma. Binnen dit domein wordt er onderzocht welke nieuwe technieken voor een goede toepassing kunnen zorgen wanneer deze gekoppeld wordt met CRM. Als een nieuwe toepassing gekozen is wordt er een team van specialisten ingezet om binnen een week (designsprint) een werkend prototype neer te zetten.
Concept
Ik was een onderdeel van het team van specialisten om IoT te combineren met CRM. Wij hebben besloten dit met een slimme pasruimte te doen. Deze pasruimte scant de klantenkaart en de uit de winkel gekozen artikelen. Vervolgens is het voor de klant gemakkelijk om een andere maat of kleur op te vragen. Vanuit winkelperspectief is het een uitkomst om een meer compleet inzicht te krijgen van de doelgroep.

Onboarding
Het systeem is revolutionair en daarom ook een nieuw digitaal product waar om interactie wordt gevraagd. Om het beginproces te versoepelen is er een onboardingproces doormiddel van een tour beschikbaar zodra een klant de pasruimte wenst te gebruik.
Next Best Offer
De bezoeker van de pasruimte scant zijn of haar klantenkaart. Op deze klantenkaart is een persoonlijk online profiel opgebouwd door verkoopgeschiedenis, interesses en opgegeven gegevens. De slimme pasruimte voegt hier profielverrijking aan toe zoals de relatie met interesse en verkoop, aantal minuten in de pasruimte, stijlevaluatie en meer. Aan de hand van dit profiel worden er geselecteerde producten aan de klant voorgesteld. Op deze manier kan dit leiden tot direct meer verkoop.
Servicegemak
De klant ziet de voordelen van de slimme pasruimte door het servicegemak. Het is eenvoudig om andere kleuren en/of maten van het meegebrachte product op te vragen en om een verkoopmedewerker op te roepen voor hulp of advies. Ook wordt er direct een totaalprijs opgesteld van de producten waarin interesse getoond is.
Prototype
Het team heeft een prototype gemaakt van een pasruimte in het innovatie lab. Hier hebben wij demoprofielen ontwikkeld van personen en kledingstukken. Dit prototype kan gebruikt worden om samen met bestaande klanten de combinatie van IoT en CRM te bespreken.
