Happy Italy App

Een applicatie welke is ontwikkeld om bestaande bezoekers van Happy Italy vaker naar het restaurant te laten komen doormiddel van slim persuasive design

intro

Styleguide

Een gedeelte van de styleguide is afgeleid van de bestaande huisstijl van Happy Italy. Echter heeft het bedrijf enkel een website als digitaal product, dus veel elemeten zijn voor dit project toegevoegd.

styleguide

Userflow

Het creatieve proces is begonnen met een userflow. In een userflow heb ik onderzoek gedaan naar de beste manier van navigatie en het in kaart brengen welke toepassingen het prototype moet bevatten.

userflow

Wireframes

Wireframes maken is de tweede stap en gaat om de positionering van de elementen. Hierbij houdt ik de styleguide en de UI-regels van de mobiele software in gedachten. Zo is deze app gemaakt voor iOS en vereist daarmee een andere positionering dan bij Android of Windows.

wireframes

Prototype

De laatste stap van het design-proces is het prototype. In het prototype is het mogelijk om rond te bladeren en de app echt te gebruiken alsof deze ontwikkeld is. Hierbij wordt al het voorgaande werk gebundeld in een eindresultaat. Het prototype is ook live in uw browser te gebruiken.

prototype

Onboarding

Onboarding is een belangrijk element welke zichtbaar is wanneer een gebruiker een account aanmaakt. Deze drie korte stappen leggen de app uit om de gebruiker niet in het diepe te hoeven gooien.

onboarding

Persuasive Design

Met het concept van 'La Famiglia' krijgt de gebruiker, aan de hand van het aantal bezoeken, een hogere rank binnen de maffiafamilie. Een gebruiker begint altijd vanuit de laagste rank, maar alle mogelijkheden totaan de hoogste rank zijn zichtbaar in het Overzicht. Dit is een bewuste keuze. Door de gebruiker een 'Mama-Mia Melding' te geven waneer deze het cadeau wilt openen, een bonus wilt ontgrendelen of gebruik wilt maken van andere mogelijkheden voor hogere ranks wordt de gebruiker op een slimme manier meer verleidt om de volgende target te halen en zodoende dus vaker het restaurant te bezoeken.

La Famiglia

Overzicht & Meer

Het Overzicht is het scherm welke direct zichtbaar is na een succesvolle login of registratie. De app moest dusdanig innovatief werken dat er geen menu nodg is. Alle functies zijn vanuit het bovenste gedeelte direct toegankelijk binnen drie tikken. Zo kunnen de dealy deals en de munukaart bekeken worden maar is het mogelijk om doormiddel van een kaart direct het dichtstbijzijnde restaurant te vinden en hier naartoe te navigeren doormiddel van Apple Maps.

overview

Evenementen

Middels de app is het mogelijk om mee te doen aan evenementen wanneer jouw rank dit toelaat. Inschrijven kan snel en gemakkelijk met een druk op de knop omdat de persoonsgegevens van het Happy Italy account wordt gebruikt om in te schrijven. De gebruiker wordt middels een melding vanuit de app eraan herinnert om aanwezig te zijn en uitschrijven is direct mogelijk wanneer de gebruiker de app opstart.

user feedback

Scan

Wanneer een gebruiker het restaurant bezoekt, moet hij zijn unieke QR-code laten scannen door een medewerker wanneer de klant afrekent. Dit, omdat het gebruik van beacons of lokale wifi geen garantie geeft voor een betaald bezoek.

scan to register
Lead Scoring Campagne

Lead Scoring Campagne

Doormiddel van een chatbot experience laten wij marketeers in aanraking komen met scoring binnen leadmanagement.

P.U.R.E. Coach App

P.U.R.E. Coach App

Een applicatie om zowel het beste bij sporters als coaches naar boven halen, gepaard met een unieke methodologie en koppeling met sportclubs.

Trace App

Tracker Trace App

Een iOS app waarmee trackers in teamverband gevolgd kunnen worden met de bijbehorende functies als bellen, chatten en uitgebreide positiebepaling.

Laten we iets moois maken

Stuur een e-mail

[email protected]

Laat een bericht achter

 WhatsApp