
GAMMA & Karwei App
Een nieuwe mobiele experience voor klussers en inrichters in Nederland en België.
De vraag was om de huidige website meer bij deze tijd te doen passen. Ik heb mij verdiept in de buyer persona, de doelgroep en de vraag van de klant. Bij dit proces kwam ik tot de conclusie dat het fundament van de huidige website niet stabiel genoeg was om op verder te bouwen. Om deze reden heb ik gewerkt volgens de Growth-Driven Design methodologie. Hierbij wordt er zo snel mogelijk een launchpad van de website gelanceerd, waarna deze door users getest wordt.
Omdat het fundament van de website niet voldeed aan de wens van de klant heb ik de huidige infrastructuur onderzocht en een nieuw voorstel gemaakt. Hierbij was de belangrijkste stap dat de hele website de oplossingen welke zij aanboden lieten zien, en opdeelde in de twee klantgroepen (Governmental Agencies en Service Providers). Anders dan een pagina voor solutions. Deze nieuwe infrastructuur is grotendeels tot stand gekomen door het analyseren van gebruikersgedrag.
Een belangrijk onderdeel was om rijke pagina’s aan te bieden waarbij meerdere subproducten uitgelicht werden, anders dan aparte korte pagina’s voor elk subproduct. De fotografie moest mysterieus en spannend zijn, en de kleur oranje hoofdzakelijk voor accenten. Omdat het contactformulier invullen het doel is van de website, kan de gebruiker dit op elke pagina doen.
Redesign van Homescreen
Redesign van XYLON Product
En uiteraard: De ervaring op kleinere aparaten moet net zo goed, zo niet beter zijn dan op desktop.
Zodra de launchpad website live ging, zijn er op allerlei manieren tools ingeschakeld om zoveel mogelijk data af te vangen van de gebruikers van de website. Zo hebben we beschikking over heat maps, recordings, analytics, Google Ads, etc. Door deze te bestuderen en de valkuilen op te merken kan de best mogelijke website gerealiseerd worden, speciaal voor gebruikers.
Omdat de website het Growth-Driven Design principe volgt, heb ik een roadmap uitgestippeld voor de periode ná het lanceren van de launchpad website. Volgens het agile principe kan er oneindig verbeterd worden aan de hand van nieuwe strategieën, klantwensen en data van gebruikers.
Bij het werken met een klant zullen er zo nu en dan compromissen gemaakt moeten worden. Bij het gebruik maken van de Growth-Driven Design mythologie kunnen wijzigingen gemaakt worden door de observatie van echte gebruikers. Ik zou persoonlijk nooit vier call-to-action knoppen boven de vouw van de pagina willen weergeven, maar dit was een wens van de klant. Daarnaast lijkt het er op dat de gebruikers hier geen problemen mee ervaren en de knoppen gebruiken. Ik zie wel aan het gebruik, en zou vanuit eigen inzicht, meer content toevoegen onder de vouw van de homepagina zoals een korte introductie van de beschikbare producten.
Dit project is in opdracht van DigiVox B.V. tot stand gekomen binnen mijn rol als freelancer. Gedurende het proces is er samengewerkt met drie contactpersonen met persoonlijke belangen in het slagen van de website. Mijn rol was toegespitst op het identificeren van de problemen, het ontwerpen en het ontwikkelen van het product.
Een nieuwe mobiele experience voor klussers en inrichters in Nederland en België.
Het beheren van het internet netwerk met een TV app.
Een online leeromgeving ter ondersteuning van praktijkonderwijs.