Growth-Driven Website Redesign

Volgens Growth-Driven Design Methode de website voor DigiVox fundamenteel herontwerpen.

Strategie

De vraag was om de huidige website meer bij deze tijd te doen passen. Ik heb mij verdiept in de buyer persona, de doelgroep en de vraag van de klant. Bij dit proces kwam ik tot de conclusie dat het fundament van de huidige website niet stabiel genoeg was om op verder te bouwen. Om deze reden heb ik gewerkt volgens de Growth-Driven Design methodologie. Hierbij wordt er zo snel mogelijk een launchpad van de website gelanceerd, waarna deze door users getest wordt.

Growth-Driven Design

Nieuwe Infrastructuur

Omdat het fundament van de website niet voldeed aan de wens van de klant heb ik de huidige infrastructuur onderzocht en een nieuw voorstel gemaakt. Hierbij was de belangrijkste stap dat de hele website de oplossingen welke zij aanboden lieten zien, en opdeelde in de twee klantgroepen (Governmental Agencies en Service Providers). Anders dan een pagina voor solutions. Deze nieuwe infrastructuur is grotendeels tot stand gekomen door het analyseren van gebruikersgedrag.

DigiVox website infrastructuur

Herontwerp

Een belangrijk onderdeel was om rijke pagina’s aan te bieden waarbij meerdere subproducten uitgelicht werden, anders dan aparte korte pagina’s voor elk subproduct. De fotografie moest mysterieus en spannend zijn, en de kleur oranje hoofdzakelijk voor accenten. Omdat het contactformulier invullen het doel is van de website, kan de gebruiker dit op elke pagina doen.


Sleep met de cursor

Vorige Homepage
Nieuwe Homepage

Redesign van Homescreen


Vorige XYLON Productpagina
Nieuwe XYLON Productpagina

Redesign van XYLON Product

Mobiel

En uiteraard: De ervaring op kleinere aparaten moet net zo goed, zo niet beter zijn dan op desktop.

DigiVox website on mobile

Gebruikers Gebaseerde Verbeteringen

Zodra de launchpad website live ging, zijn er op allerlei manieren tools ingeschakeld om zoveel mogelijk data af te vangen van de gebruikers van de website. Zo hebben we beschikking over heat maps, recordings, analytics, Google Ads, etc. Door deze te bestuderen en de valkuilen op te merken kan de best mogelijke website gerealiseerd worden, speciaal voor gebruikers.

Hoempage heatmap

Roadmap

Omdat de website het Growth-Driven Design principe volgt, heb ik een roadmap uitgestippeld voor de periode ná het lanceren van de launchpad website. Volgens het agile principe kan er oneindig verbeterd worden aan de hand van nieuwe strategieën, klantwensen en data van gebruikers.

Groth-Driven Roadmap

Reflectie

Bij het werken met een klant zullen er zo nu en dan compromissen gemaakt moeten worden. Bij het gebruik maken van de Growth-Driven Design mythologie kunnen wijzigingen gemaakt worden door de observatie van echte gebruikers. Ik zou persoonlijk nooit vier call-to-action knoppen boven de vouw van de pagina willen weergeven, maar dit was een wens van de klant. Daarnaast lijkt het er op dat de gebruikers hier geen problemen mee ervaren en de knoppen gebruiken. Ik zie wel aan het gebruik, en zou vanuit eigen inzicht, meer content toevoegen onder de vouw van de homepagina zoals een korte introductie van de beschikbare producten.

Achtergrond

Dit project is in opdracht van DigiVox B.V. tot stand gekomen binnen mijn rol als freelancer. Gedurende het proces is er samengewerkt met drie contactpersonen met persoonlijke belangen in het slagen van de website. Mijn rol was toegespitst op het identificeren van de problemen, het ontwerpen en het ontwikkelen van het product.

GAMMA & Karwei App

GAMMA & Karwei App

Een nieuwe mobiele experience voor klussers en inrichters in Nederland en België.

Netwerkbeheer op TV

Netwerkbeheer op TV

Het beheren van het internet netwerk met een TV app.

ROVC Online Leeromgeving

ROVC Online Leeromgeving

Een online leeromgeving ter ondersteuning van praktijkonderwijs.

Contact

Stuur een e-mail

[email protected]

Laat een bericht achter

 WhatsApp |  Berichten